FANDOM

Zatopiona wieś
Informacje
Zatopiona wieś.jpg
"W pewnym momencie Justusowi (Jupiterowi) wydawało się, że rozpoznaje w blasku kontury jakiegoś miasta. Zobaczył wyłaniające się z wody domy, mury, dachy...[1]"
-narrator
Zapytania.pngSeria książek: Trzej Detektywi ???
Zapytania.pngNumer: 136
Zapytania.pngData wydania: 2007 rok
Zapytania.pngPolska data wydania: listopad 2013r
Zapytania.pngAutor: Andre Marx
Zapytania.pngISBN: niemiecki - 978-34-40-11705-7
polski - 978-83-75-44570-1
Zapytania.pngPoprzednia książka: Die geheime Treppe
Zapytania.pngNastępna książka: Pfad der Angst

Trzej Detektywi. Zatopiona wieś (lub Tajemnica zatopionej wsi) to sto trzydziesta szósta (wydania niemieckiego) książka z serii Przygody Trzech Detektywów. Została napisana przez Andre Marxa w 2007 roku, a przełożona na polski w listopadzie 2013 roku przez Antoniego Rejmana dla wydawnictwa Rea.

InformacjeEdytuj

OpisEdytuj

Jaką mroczną tajemnicę kryją głębiny jeziora? Kto lub co stoi za upiornym zjawiskiem przy brzegu? Trzej Detektywi nurkują, aby poznać tajemnicę. I wtedy odkrywają niewyobrażalne...[2]

BohaterowieEdytuj

RozdziałyEdytuj

1. Tam gdzie diabeł mówi dobranoc

Jupiter dostał dosyć tajemniczy telefon, jego rozmówca opowiedział mu o tajemniczym jeziorze, które ponoć zaczyna świecić, przypominając białą lawę. Chłopak zadzwonił później jeszcze raz i przekonał detektywa, po czym wytłumaczył mu jak dojechać do Ridgelake, gdzie mieszkał. Później, Trzej Detektywi pojechali tam czerwonym morrisem Pete'a. Gdy droga przestała nadawać się do jazdy, detektywi zostawili samochód i poszli na nogach.

2. Człowiek w wodzie

Podczas gdy detektywi późnego wieczora szli dalej drogą, zauważyli w oddali małe światełko. Niedługo po tym zobaczyli je ponownie, jednak koło jeziora, którego co dziwne nie ma na mapie Jupitera. Gdy uznali że źle trafili, już mieli odejść, gdy nagle jezioro się rozświetliło, tak jak to wcześniej opowiadał Darren. Zauważyli wtedy, że koło jeziora znajduje się pewien mężczyzna. Nie zważając na słowa chłopców, zaczął wchodzić do wody i został powstrzymany dopiero przez Pete'a. Przedstawił się jako Paul Brooks. Chłopcy zabrali go do samochodu i zgodnie z jego wskazówkami, trafili do wsi. Na miejscu, Bob wszedł do gospody "Deszczowa Dziura". Spotkał tam Joe'go i Daniela, którzy znali Paula i zaoferowali pomoc.

3. Darren

Z pomocą Joe'go i Daniela, udało się zaprowadzić Paula do jego domu i sprowadzić lekarkę. Po wszystkim, kazała wszystkim zostawić staruszka, by mogła się nim spokojnie zająć. Chłopcy skierowali się tymczasem do Darrena. Mieszkał w ratuszu i chłopcom łatwo było go odnaleźć. Poznali go i jego opiekuna, Cedrika Duffa który był bratem jego dziadka. Ten dowiedział się już o uratowaniu Paula i był przyjaźnie nastawiony do chłopców. Detektywi przepytali Darrena, by lepiej zrozumieć sprawę.

4. Klątwa

Następnego dnia, detektywi udali się do Paula, by dowiedzieć się więcej o jego stanie. Doktor Jenny powiedziała, że nie jest w groźnym stanie i pozwoliła Pete'owi oraz Darrenowi spotkać się z nim. Paul pomylił detektywa z Charly'm, którego nie znał nikt z obecnych w domu. Jenny Holloway postarała się rzucić więcej światła na tą sprawę.

5. Na czatach

Wieczorem, detektywi razem z Darrenem skierowali się w stronę jeziora, mając nadzieje, że tajemnicze światło ponownie się pojawi. Podzielili się, każdy otrzymał walkie-talkie i schowali się w różnych miejscach koło jeziora. Po koło pół godziny, zauważyli małe światełko, po czym znowu jezioro stanęło w świetle. Darren zaczął krzyczeć do krótkofalówki ale uciszył go Jupiter. Światło zgasło a po kilku minutach z wody koło Pete'a wyłoniła się postać przypominająca wyglądem Frankensteina.

6. Srebrna skrzynka

Gdy Pete bliżej przyjrzał się tajemniczej postaci, odrobinę uspokoił się, był to bowiem nurek. Po chwili pojawił się drugi. Nazywali się Joan i Carl i z ich słów wychodziło, że szukają jakiejś srebrnej skrzynki należącej do Cassandry. Nagle krótkofalówka Pete'a wydała odgłos i chłopak musiał szybko ją wyłączyć. Nurtów zaciekawił dźwięk i chcieli to sprawdzić, gdy nagle usłyszeli wrzask. Schowali szybko łódź i zniknęli. Pete po włączeniu walkie-talkie dowiedział się, że krzyknął Darren, gdy Drugi się nie odzywał. Pete zwołał wszystkich do siebie i zdał im relacje z tego, czego się dowiedział. Przejrzeli łódź nieznajomych, po czym Jupiter przyznał, że w wodzie widział coś przerażającego, czyjąś głowę, ale nie człowieka.

7. Niby odcięta ludzka głowa

Gdy Jupiter szerzej wyjaśnił co widział, Darren zaśmiał się i rozwiał jego wątpliwości, widział szczyt kościoła zatopionej wsi. Chłopcy byli źli na niego, że nie powiedział im o tym, że w wodzie znajdują się szczątki wsi wcześniej. Jednak, zdobyli nowe informacje. Następnego dnia podczas obiadu chłopcy zauważyli, że Cedrikowi nie do końca podoba się, że mieszkają u nich. Postanowili, co zrobią dalej. Jupiter, Pete i Darren wybiorą się nad jezioro, podczas gdy Bob za zgodą Pana Duffa poszpera w aktach wsi.

8. Charly nie istnieje

Gdy chłopcy znaleźli się nad jeziorem, padał deszcz, jednak dało się zauważyć więcej niż dotychczas, gdy przychodzili tutaj w nocy. Darren opowiedział im o mechanizmach zapory, którymi niegdyś zajmował się Paul Brooks. Tymczasem, pojawił się Joe Wilcox, nadal sceptycznie podchodząc do obecności tutaj chłopców. Gdy usłyszał słowo Charly, rozdrażnił się i zaczął krzyczeć, że Charly nie istnieje. Detektywi z Darrenem wrócili do ratusza.

9. Kurcząca się wieś

Podczas gdy trójka przyglądała się jezioru, Bob poczynił ogromne kroki naprzód podczas analizy dokumentów w ratuszu. Wytłumaczył przyjaciołom jak zalano starą wieś, powiedział o brakujących egzemplarzach gazet z czasów tworzenia zapory i uświadomił, że Cassandra miała na nazwisko Wilcox.

10. Plan bitwy

Jupiter opracował plan, który mieli wykorzystać detektywi, by osiągnąć jakiś sukces w swoim śledztwie. Postanowił, że on i Pete załatwią sprzęt podwodny, by poszukać skarbu, Bob zajmie się odnalezieniem zaginionych gazet w innych archiwach, a Darren poszuka więcej informacji na temat Cassandry. Gdy trójka detektywów wyjechała, po drodze spotkali Jenny Holloway, która zdradziła im kilka szczegółów na temat tej kobiety.

11. W szafie na miotły

Jakiś czas później, w południe Jupiter i Pete po długim poszukiwaniu sprzętu do nurkowania, wrócili po Boba, który zebrał informacje z brakujących gazet. Dowiedział się, że w tym czasie miał miejsce jedynie pożar w mieście. Gdy już detektywi zamierzali wrócić do miasta, zadzwonił telefon. Okazało się, że Darren schowany był w szafie u Joe'go i bronił się przed psem mężczyzny. Detektywi szybko ruszyli na wieś, by go uratować. Po drodze zauważyli samochód Wilcoxa, dlatego musieli go wyminąć, by mieć jakieś szanse, by zdążyć przed nim. Znajdując się koło jego domu, mieli wielkie problemy. Gdy Pete wszedł do środka przez okno, musiał szybko uciec, a za nim wybiegł pies. Nim schował się w aucie, jego spodnie zostały podarte. Bob także zaczął biec do auta, ale pies zdążył go dorwać.

12. Poważna rozmowa

Bob zostałby pogryziony przez psa, jednak Joe zawołał go i powstrzymał. Był bardzo zły na chłopców, że włamali się do jego domu, jednak Jupiter wszystkiego się wypierał mówiąc, że jego pies zaatakował ich na dworze. Chłopcy odjechali, podczas gdy Darren uciekł tylnym oknem. Czwórka spotkała się w ratuszu. Detektywi byli źli na chłopaka, że wszedł do domu Joe'go i naraził się na niebezpieczeństwo. Zdobył jednak pożyteczne informacje, dowiedział się że Cassandra była bogata. Gdy Wilcox wszedł do ratusza porozmawiać z Cedriciem o chłopcach, ci wymknęli się cicho drzwiami.

13. Darren wypada z gry

Gdy czwórka wyślizgnęła się z domu i poszła nad jezioro, Darren uświadomił sobie, że są tylko dwa kombinezony, a ich jest czterech. Gdy dowiedział się, że on nie zanurkuje, zdenerwował się i krzyczał, że on też chce to zrobić i obrażony wrócił do wioski, gdy detektywi skierowali się w stronę jeziora. Pete i Bob zanurkowali i gdy odnaleźli poszukiwane miejsce, dali znak Jupiterowi po czym zanurkowali.

14. Zatopiona wieś

Pete i Bob po krótkim rekonesansie odnaleźli dom Cassandry i Joe'go. Weszli do środka przez otwarte okno i rozpoczęli przeszukanie. Nie znaleźli nic istotnego. Pete'owi szybciej skończyło się powietrze, dlatego wypłynął pierwszy, Bob jeszcze przeszukał ostatni pokój. Gdy zaczął się wynurzać, nagle zauważył światło, to Joan i Carl zaczęli swoje poszukiwania. Na lądzie, Pete zauważył, że Bobowi jeszcze się nie wynurzył a do tego czasu nie powinno mu zostać żadnego powietrza.

NiedokończoneEdytuj

15. Powietrza!
16. W otchłani
17. Ostatnia wola
18. Cassandra
19. Pożegnanie z Ridgelake

Czas i miejsce akcjiEdytuj

Akcja książki zaczyna się w wolne dni przed Dniem Weterana, czyli najprawdopodobniej obejmuje cały drugi tydzień listopada, od poniedziałku 5 listopada do niedzieli 11 listopada (bazując na roku napisania książki - 2007). Między pierwszym a drugim rozdziałem są trzy dni przerwy, poza tym akcja idzie mniej więcej płynnie i trwa cztery dni. Miejscem akcji jest głównie wieś Ridgelake oraz jezioro Ridgelake.

ChronologiaEdytuj

  • Narodziny Cassandry Spencer - 1935 rok
  • Narodziny Theloniusa, Jacka, Bradley'a, Cedrica, Josepha, Sarah, Daniela i Paula - przed 1940 rokiem
  • Ślub Cassandry i Josepha - 1960 rok.
  • Propozycja wzniesienia zapory mającej zalać Ridgelake i ustawa. Śmierć żony Charly'ego - 1960 lub 1961 rok
  • Wejście w życie planu spalenia domu Charly'ego, śmierć mężczyzny - 27 lipca 1961 lub 1962 roku
  • Pogrzeb Charly'ego oraz odesłanie Carla i Joan do sierocińca - 3 sierpnia 1961 lub 1962 roku
  • Zebranie wsi, na którym uchwalono ustawę o zalaniu miasta - 6 sierpnia 1961 lub 1962 roku
  • Przekazanie oszczędności sierotom przez Cassandrę - 7 marca 1962 lub 1963 roku
  • Koniec budowy zapory i wsi - 27 marca 1962 lub 1963 roku
  • Śmierć Theloniusa i Stevena - ok. 1977 roku
  • Śmierć Sarah - ok. 1992 roku
  • Wprowadzenie się Jenny Holloway do Ridgelake - 1997 rok
  • Śmierć Jacka i Bradley'a - ok. 2000 roku
  • Śmierć babci Jenny Holloway - między latami 1997 a 2007
  • Śmierć Cassandry Wilcox - 2007 rok.

Niektóre dane powyżej są tylko domyślne, jednak są to najprawdopodobniejsze daty oparte na informacjach z książki, gdzie przyjęty rok w którym działa się akcja to rok napisania książki - 2007.

Inne TłumaczeniaEdytuj

  • Niemiecki - Das versunkene Dorf
  • Angielski - Ghost Village

CiekawostkiEdytuj

  • W książce pojawiają się pewne nieścisłości:
    • W rozdziale "Charly nie istnieje", Joe Wilcox wspomniał o tym, że detektywi wyciągnęli z wody Paula dnia poprzedniego, choć minęły dwa dni[3].
    • W rozdziale "Poważna rozmowa", Joe Wilcox nazwał Trzech Detektywów "kalifornijskimi żółtodziobami", choć nikt nie wiedział, że chłopcy pochodzą z Kalifornii[4].
  • Przed wydaniem książki, w kilku miejscach błędnie twierdzono, że autorem książki jest Christopher Dittert.

OdniesieniaEdytuj

  1. str 16, rozdział "Człowiek w wodzie"
  2. opis z okładki, należący do Wydawnictwa Rea
  3. rozdział "Charly nie istnieje", str. 57
  4. rozdział "Poważna rozmowa", str. 83

Zobacz takżeEdytuj

NawigacjaEdytuj

Zatopiona wieś
Autor i tłumaczenie Andre MarxAntoni RejmanWydawnictwo Rea
Trzej Detektywi Jupiter JonesPete CrenshawBob Andrews
Postacie Poboczne Darren DuffPaul BrooksJoseph WilcoxDanielJenny HollowayCedric DuffCarl i Joan
Postacie Wspomniane CharlyCassandra WilcoxTheloniusStevenSusanJackBradley
Miejsca RidgelakeJezioro Ridgelake
Trzej Detektywi ???
Era Henkel-Waidhofer Tatort ZirkusDer verrückte MalerGiftiges WasserDopingmixerDie Rache des TigersSpuk im HotelFussball-GangsterGeisterstadtDiamantenschmuggelDie SchattenmännerDas Geheimnis der SärgeDer Schatz im BergseeSpäte RacheSchüsse aus dem DunkelDie verschwundene SeglerinDreckiger Deal
Era Triumwiratu Die Spur des RabenPoltergeistDas brennende SchwertPistenteufelStimmen aus dem NichtsDas leere GrabVerdeckte FoulsIm Bann des VoodooGeheimsache UFOMeuterei auf hoher SeeMusik des TeufelsDie Karten des BösenWolfsgesichtNacht in AngstFeuerturmTödliche SpurVampir im InternetDas GeisterschiffTodesflugLabyrinth der GötterDer rote RächerDas schwarze MonsterBotschaft von GeisterhandInsektenstachelRufmordTal des SchreckensDoppelte TäuschungDas HexenhandyToteninsel (Das Rätsel der Sphinx, Das vergessene Volk, Der Fluch der Gräber) • Das Erbe des MeisterdiebsGift per E-MailDer NebelbergDer Mann ohne KopfDer Schatz der MöncheDie sieben ToreGefährliches QuizPanik im ParkDie Höhle des GrauensDas Auge des DrachenSchlucht der DämonenDie Villa der TotenDer FeuerteufelDer finstere RivaleCodename: CobraAuf tödlichem KursDer schwarze SkorpionDas düstere VermächtnisDer geheime Schlüssel
Książki po 2005 Spur ins NichtsDer GeisterzugFußballfieberSchrecken aus dem MoorGeister-CanyonFeuermond (Das Rätsel der Meister, Pfad der Täuschung, Die Nacht der Schatten) • SMS aus dem GrabSchwarze MadonnaSchatten über HollywoodSpuk im NetzDer Fluch des DrachenHaus des SchreckensFluch des PiratenFels der DämonenDer tote MönchDie geheime TreppeZatopiona wieśPfad der AngstDie Fußball-FalleDas Geheimnis der DivaStadt der VampireZwillinge der FinsternisTödliches EisDie Poker-HölleGrusel auf Campbell CastleDie Rache der SamuraiDer Biss der BestieSchwarze SonneDie feurige FlutDer namenlose GegnerGeisterbucht (Rashuras Schatz, Flammendes Wasser, Der brennende Kristall) • Das FussballphantomSkateboardfieberBotschaft aus der UnterweltDer Meister des TodesIm Netz des DrachenNacht der TigerTajemnica wężowego amuletuDer FeuergeistZaginiony pergaminDie blutenden BilderDer schreiende NebelFußball-TeufelDer verschollene PilotIm Schatten des GigantenGPS-GangsterDas blaue Biest
Ten artykuł to tylko zalążek! Możesz nam pomóc, rozbudowując go.

Uwaga: Nagłówek Informacje do rozbudowania

Więcej z Fandomu

Losowa wiki