FANDOM

Zaginiony pergamin to tytułowy przedmiot, który pojawił się w książce Zaginiony pergamin.

InformacjeEdytuj

HistoriaEdytuj

120 lat wcześniejEdytuj

Około 120 lat przed rozpoczęciem historii, pradziadek Arthura wytworzył właśnie ten pergamin. Został zakupiony przez Jacoba Jonesa. Mężczyzna jako uczony rozumiał, jak na stronie pergaminu ukryć wiadomość dla swojej rodziny, stworzył palimpsest. Ukrył na nim wiadomość dotyczącą pierwszego z trzech przystanków do skarbu, brylantów i drogocennej biżuterii, którą ukradł. Książkę dał swojej rodzinie, nim został wrzucony do więzienia. Jednak, nie udało im się odkryć lokalizacji skarbu, a pergamin sprzedali.

10 lat wcześniejEdytuj

Przez jakieś 100 lat, pergamin przechodził z rąk do rąk, aż pewnego dnia Nicolas Mathewson znalazł go na rynku i odkupił po niskiej cenie. Profesor zakochał się w pergaminie.

ObecnieEdytuj

Profesor Mathewson wspomniał o pergaminie w wywiadzie dla pewnego magazynu. Informację tą odkrył prawnuk Jacoba Jonesa - Alan Jones. Poszukując skarbu swojego przodka, postanowił ukraść pergamin. Pewnego dnia, zajął profesora, by Shu Liin mogła włamać się do jego domu i ukraść przedmiot. Alanowi odkrycie tajnej wiadomości zajęło trzy dni.

Zaginiony pergaminEdytuj

Trzej Detektywi spotkali podczas targów rzemieślniczych Barbarę Mathewson, córkę profesora. Opowiedziała im o kradzieży. Nicolas zgodził się zatrudnić chłopców do znalezienia pergaminu.

Chłopcy poszli za jedynym i to trafnym śladem, pergamin miał Alan Jones. Mężczyzna pojawił się po badaniach w hotelu, razem z aktówką, w której był pergamin. Dał go Shu Liin i kazał go schować w ich apartamencie. Chwilę po tym, jak kobieta wróciła, detektywi włamali się do apartamentu i Pete zabrał książkę. Chłopcy starali się całą noc rozgryść tajemnice pergaminu, jednak nic to nie dało. Dopiero następnego dnia, gdy Jupiter pokazał profesorowi Mathewsonowi dziurki, które znalazł na jednej ze stron, ten rozgryzł zagadkę. Zabrał wszystkich do uniwersytetu w Los Angeles, gdzie z pomocą Franka Kelhama użył promieni rentgenowskich na książce, ukazując wskazówkę i szyfr.

Wiadomość na palimpsescieEdytuj

Na palimpsescie znajdowały się dwie informacje, najpierw wskazówka: "Trzy przystanki do skarbu. Pierwszy znajdziesz w ratuszu w Rocky Beach. Sprawdź w aktach RM311", a później szyfr: "w i l t z c e o a o y i l w ź n k 1 20 30 50 80 129 132 134 223 234 255", który można było rozwiązać mając drugą część szyfru, znajdującą się w wcześniej wspomnianych aktach.

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj

Zaginiony pergamin
Autor i tłumaczenie: Christopher DittertAnna SmaterWydawnictwo Rea
Złoczyńcy: Alan JonesShu Liin
Postacie Poboczne: Barbara MathewsonNicolas MathewsonInspektor Cotta
Postacie Epizodyczne: ArthurFrank KelhamWilliam Bakerpan Barnes
Postacie Wspomniane: Jacob JonesIgnacio JaramagoJose Luengo Campillo
Przedmioty: Zaginiony pergaminAkta RM311
Miejsca: Rynek w Rocky BeachDom MathewsonaKwatera Główna Trzech DetektywówHotel ExcelsiorMuzeum Rocky BeachCmentarz w Rocky BeachGrobowiec rodziny Jaramago

Więcej z Fandomu

Losowa wiki