FANDOM

Victor Hugenay
Informacje
VictorCastle.PNG
"Huganay, Francuz, jeden z najbardziej niebezpiecznych złodziei dzieł sztuki w Europie[1]."
Zapytania.pngPłeć: Mężczyzna
Zapytania.pngPochodzenie: Francja
Zapytania.pngRodzina: Jean Marie Jaccard - ojciec
Zapytania.pngPraca: złodziej dzieł sztuki
Zapytania.pngPierwsze ukazanie: Tajemnica jąkającej się papugi
Trzech Detektywów i Wyspa Szkieletów

Victor Hugenay (prawdziwe imie: Ignace Chander Jaccard) to międzynarodowy kryminalista i arcywróg Jupitera Jonesa. W filmach, gra go James Faulkner.

InformacjeEdytuj

BiografiaEdytuj

DzieciństwoEdytuj

Gdy Victor urodził się we Francji, został nazwany Ignace Chander Jaccard. Ignace jest synem słynnego malarza i rzeźbiarza - Jean Marie Jaccarda. Jego stosunki z ojcem nie były najlepsze, czuł się odrzucony, uważał, że ojciec kocha bardziej sztukę od niego.

Victor HugenayEdytuj

Gdy Ignace odpowiednio dorósł, zmienił swoją tożsamość i nazwał się Victorem Hugenay'em. Imie to należało do kogoś z rodziny jego starej znajomej - Lydii Cartier. Pod nowym nazwiskiem, został notorycznym złodziejem sztuki. Jak sam przyznał, brał udział we włamaniach do British Museum w Londynie oraz w muzeum w Luwrze[2].

Przed książkamiEdytuj

Hugenay dowiedziawszy się o papugach i skarbie Johna Silvera, pojawił się w okolicy i zatrudnił Adamsa oraz Lestera do pomocy.

KsiążkiEdytuj

Victor Hugenay pierwszy raz pojawia się w książce Tajemnica jąkającej się papugi.

Jako złodziej sztuki, kradnie papugi, które są kluczem do odnalezienia obrazu, który należał do Johna Silvera i później miał zostać oddany Claudiusowi.

Tajemnica jąkającej się papugiEdytuj

Huganay pojawił się pod domem Malkolma Fentrissa, chcąc dowiedzieć się czegoś o jego papudze, jednak spłoszył się, gdy natrafił na Jupitera Jonesa. Wziął udział w wyścigu po skab, rywalizując z Trzema Detektywami i Claudiusem. W międzyczasie poznał Chudego Norrisa, który pomógł mu w znajdywaniu papug. Pierwszy raz, chłopcy dowiedzieli się o nim od Claudiusa. Nie długo później odkryli, że mężczyzna ich śledził. Zdołał ich zatrzymać, zablokował im drogę ucieczki i przejął papugi oraz kartkę z ich hasłami, dzięki czemu zyskał całą zagadkę. Ostatni raz, spotkał się z chłopcami na cmentarzu, na Baker Street 333B. Chłopcy zostali złapani przez jego ludzi, ale po tym jak Lester wykopał fałszywą skrytkę, zdołali uciec, przypadkiem zdobywając poszukiwany skarb. Huganay uświadomił to sobie zbyt późno, lecz przed chłopcami. Przyznał się do porażki przed chłopcami i wyleciał za granicę.

Tajemnica krzyczącego zegara Edytuj

Poltergeist Edytuj

Das Erbe des Meisterdiebs Edytuj

Feuermond Edytuj

FilmyEdytuj

W obu filmach, role głównego złoczyńcy bierze właśnie Victor Hugenay.

Pierwszy raz, pojawia się w filmie Trzech Detektywów i Wyspa Szkieletów. Zostaje pokonany przez Trzech Detektywów i zostaje zamknięty w więzieniu.

W gazecie w drugim filmie, Trzech Detektywów i Zamek Grozy zostaje nadmienione, że Victor zdołał uciec z więzienia. Pojawił się w Zamku Grozy, przebrał się za ducha Stephena Terrilla, starał się spłoszyć nieproszonych gości a sam chciał zdobyć maszynę do tworzenia diamentów. Podczas konfrontacji z Jupiterem, został uwięziony, lecz by uratować przyjaciół, Pierwszy Detektyw musiał go uwolnić. Uciekł z maszyną do tworzenia diamentów, lecz zabrakło do niej jednego fragmentu, który zabrał Pete.

RelacjeEdytuj

Jean Marie JaccardEdytuj

Trzej DetektywiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • W książkach, Victor Hugenay jest ukazany jako złodziej obrazów. W filmie Trzech Detektywów i Zamek Grozy stara się jednak ukraść maszynę do tworzenia diamentów.

OdniesieniaEdytuj

  1. Tajemnica jąkającej się papugi, str. 71, rozdział "Siedem fruwających informacji"
  2. Tajemnica jąkającej się papugi, str. 106, rozdział "Zabawa w chowanego we mgle"

NawigacjaEdytuj

Tajemnica jąkającej się papugi
Autor i tłumaczenie: Robert ArthurAnna IwańskaSiedmioróg
Złoczyńcy: Victor HugenayAdamsLester
Postacie Poboczne: ClaudiusWorthingtonMalkolm FentrissPani AndrewsIrma WaggonerOliwia ClaudiusCarlos SanchezRamos SanchezSkinner Norris
Postacie Wspomniane: John Silver
Papugi Johna Silvera: William SzekspirMała Bo-PeepSherlock HolmesRobin HoodSinobrody PiratBuźkaKapitan Kidd
Miejsca: Skład Złomu JonesówKwatera Główna Trzech DetektywówBaker Street 333B
Szablon:Navbox 8
Ten artykuł ma pewne braki! Możesz nam pomóc, rozbudowując go.

Uwaga: potrzebne informacje z pozostałych książek, w których się pojawił

Więcej z Fandomu

Losowa wiki