FANDOM

"Moja matka ciągle powtarza, że Ridgelake wymiera[1]"

Rigelake to mała wioska i jedno z głównych miejsc akcji książki Zatopiona wieś.

InformacjeEdytuj

WyglądEdytuj

Ridgelake to zaniedbana wieś. Budynki na wsi mają koło 50 lat i nie były remontowane, na pierwszy rzut oka widać odpadającą farbę i zniszczenia. Wioska jest dosyć mała, wiele domów jest opuszczonych.

HistoriaEdytuj

Nowe Ridgelake pojawiło się jako koncepcja pierwszy raz, gdy powstały plany zbudowania zapory, która zatopiłaby starą wieś. Postanowiono, że Ridgelake zgodzi się na przeniesienie tylko pod warunkiem, że wszyscy mieszkańcy przyjmą warunki. W końcu zgodzili się wszyscy poza Charly'm. Mężczyzna nie chciał rozstawać się ze swoim domem. Jednak kilka osób którym zależało na odszkodowaniach uknuło plan, chcieli wywabić go z domu i spalić budynek, co przekonałoby go do przyjęcia odszkodowania. Nieszczęśliwie Charly myślał, że jego dzieci pozostały w domu, a gdy próbował je uratować, zginął w płomieniach. Z tą jedną ofiarą, Ridgelake zgodziło się na przeniesienie. Po śmierci mężczyzny nie było jednak już takie same i zaczęło umierać, społeczeństwo starzało się i malała ich ilość. Chciano zapomnieć o Charly'm. Wszyscy uznawali wydarzenie za niebyłe, jednak w głębi serca mieszkańcy byli tym przygnębieni i nigdy o nim nie zapomnieli. Jedynie Cassandra Wilcox była na tyle gotowa, by opisać w swoim pamiętniku co tak naprawdę się wydarzyło, lecz schowała go w kościele, który został zalany. Przed śmiercią jednak postanowiła wyjawić ją Carlowi i Joan i poprosiła Cedrica Duffa, by polecił im odnalezienie tego pamiętnika.

Zatopiona wieśEdytuj

Gdy Darren Duff pojawił się na dwa tygodnie w Ridgelake, przypadkiem zauważył, jak nocą Carl i Joan szukali szkatułki i z tego powodu zadzwonił do Trzech Detektywów. Gdy w końcu pojawili się na miejscu, nie tylko dowiedzieli się w jaki sposób jezioro świeci, ale też poznali tajemnice wsi.

MieszkańcyEdytuj

Gdy mieszkańcy starego Ridgelake przenosili się do nowej wsi, z liczby 312 osób pozostało jedynie 221, reszta przeniosła się z tych terenów. Później, wieś zaczęła "umierać" i co roku mieszkańców ubywało. Gdy Trzej Detektywi pojawili się w wiosce, było ich już tylko 87, w tym nie było nikogo, kto by miał mniej niż 40 lat, a większość mieszkańców miała ponad 60 lat[2].

W tej wiosce mieszkali:

  • Cedric Duff - burmistrz Ridgelake
  • Joseph Wilcox - właściciel gospody "Deszczowa Dziura"
  • Daniel - sprzedawca w sklepie spożywczym
  • Jenny Holloway - lekarka
  • Paul Brooks - emeryt
  • Thelonius i Steven - zmarł ok. 30 lat przed akcją książki
  • Susan - zmarła ok. 15 lat przed akcją książki
  • Jack i Bradley - zmarli ok. 5-10 lat przed akcją książki
  • babcia Jenny Holloway - zmarła ok. 5-10 lat przed akcją książki
  • Cassandra Wilcox - zmarła 3 miesiące przed akcją książki
  • rodzina Darrena Duffa - wyprowadzili się

OdniesieniaEdytuj

  1. str. 31, rozdział "Klątwa"
  2. str. 63, rozdział "Kurcząca się wieś"

NawigacjaEdytuj

Zatopiona wieś
Autor i tłumaczenie Andre MarxAntoni RejmanWydawnictwo Rea
Trzej Detektywi Jupiter JonesPete CrenshawBob Andrews
Postacie Poboczne Darren DuffPaul BrooksJoseph WilcoxDanielJenny HollowayCedric DuffCarl i Joan
Postacie Wspomniane CharlyCassandra WilcoxTheloniusStevenSusanJackBradley
Miejsca RidgelakeJezioro Ridgelake

Więcej z Fandomu

Losowa wiki