FANDOM

Ten artykuł dotyczy detektywa
Jupiter Jones
Informacje

ChancellorMiller.JPG
Chancellor Miller jako Jupiter Jones

JupiterJonesPicture.JPG
Jupiter Jones

"Jupiter... powstrzymam się od wyrażenia mojej osobistej opinii o mistrzu Jonesie."
Zapytania.pngWiek: 10-16 lat
Zapytania.pngPłeć: Mężczyzna
Zapytania.pngPochodzenie: Rocky Beach
Zapytania.pngRodzina: Matylda Jones - ciotka
Tytus Jones - wujek
Julius Jones - ojciec
Catherine Jones - matka
Tay Cassey - kuzyn
Zapytania.pngPraca: Pierwszy Detektyw
Uczeń
Zapytania.pngPierwsze ukazanie: Tajemnica Zamku Grozy

Przed i w trakcie akcji książek, Jupiter Jones wykorzystał wiele wynalazków oraz pomysłów własnej roboty dla ułatwienia przebiegu spraw, lub nawet własnego życia.

Wynalazki Edytuj

Wszystkowidzący Edytuj

Wszystkowidzący jest peryskopem, który Jupiter Jones wbudował w Kwaterę Główną. Gdy chłopcy długo przebywają w ich bazie, nie wiedzą co dzieje się na zewnątrz. Dzięki Wszystkowidzącemu, mogą nadrobić tą zaległość bez opuszczania przyczepy.

Walkie-talkie Edytuj

Gdy Jupiter Jones zbudował radioodbiorniki, uważał że mogą im się przydać w akcjach, podczas których musieliby się rozdzielić. Testował je pierwszy raz podczas ich sprawy z książki Tajemnica szepczącej mumii, jednak gotowe były już jakiś tydzień wcześniej. Na ich podstawie pokazał profesorowi Yarboroughowi, skąd mógł się wziąć szept mumii.

Pomysły Edytuj

Znaki zapytania Edytuj

"Znaki zapytania oznaczają rzeczy nieznane, pytania bez odpowiedzi, nierozwiązane zagadki. Naszym zadaniem jest odpowiedzieć na pytania, rozwikłać zagadki, zbadać wszystkie tajemnicze sprawy, jakie napotykamy. A więc znak zapytania jest symbolem Trzech Detektywów[1]."

Znaki zapytania to symbol firmowy Trzech Detektywów wymyślony przez Jupitera Jonesa. Zgodnie z przemyśleniami chłopca, pytajniki przykuwały uwagę i praktycznie każdy kto je zauważył, zainteresował się nimi. Krótko mówiąc, znaki zapytania reprezentują wszelkie tajemnice, niewiadome które detektywi starają się rozwiązać.

System połączeń "Duch z duchem" Edytuj

"Dla nas będą tylko głosem przez telefon. Możemy więc nazwać ich "duchami". Poza tym to słowo ma pewien smak i koloryt[2]."

Jupiter wymyślił system połączeń "Duch z duchem". Jest to sposób na szybkie rozpoznanie w terenie. W skrócie, dzwoni się do kilku znajomych i wyjawia im się problem a potem prosi się ich, by przedstawili go swoim znajomym itd. W ten sposób, bardzo szybko dowiaduje się o tym duże grono osób. Efekt tego systemu został pokazany w książce Tajemnica jąkającej się papugi, niedługo po tym jak Jupiter zadzwonił do swoich przyjaciół, Pani Andrews nie była w stanie dodzwonić się do swoich przyjaciółek. System pomagał znacznie chłopcom w ich sprawach, jednak wyłonił się jej minus: Jeżeli wysłaną wiadomość pozna ktoś, kto mógłby ją źle wykorzystać, może to przynieść więcej problemów niż pożytku, wykorzystał to niejednokrotnie Skinner Norris[3][4].

Kredy Edytuj

Jupiter wymyślił sposób, dzięki któremu w szczególnych przypadkach (jak rozdzielenie się, czy uprowadzenie jednego z detektywów) można było odnaleźć przyjaciół. Krótko mówiąc, każdy z detektywów dostał kredę, Pete niebieską, Bob zieloną a Jupiter białą i dla rozpoznania, rysował w różnych miejscach znak zapytania, symbol detektywów. Był to bardzo dobry sposób, w wielu przypadkach patrząc się na taki znak ludzie nawet nie zareagują, lecz detektywi wiedzą co on znaczy.

Inne Edytuj

Kwatera Główna Trzech Detektywów Edytuj

Jakiś czas przed akcją książek Jupiter wymyślił, by starą przyczepę która znajdowała się w Składzie Złomu przerobić w Kwaterę Główną Trzech Detektywów. Z pomocą przyjaciół, a także Hansa i Konrada Schmida, zasypał ją gruzem, by przyczepa nie była widoczna. Tytus i Matylda Jones zapomnieli o przyczepie i chłopcy mogli się spokojnie w niej zadomowić. Dodali wiele elementów do kwatery oraz utworzyli wiele przejść, dzięki którym mogli dostać się do niej z każdego miejsca w składzie.

Odniesienia Edytuj

  1. Tajemnica jąkającej się papugi, str. 11, rozdział "Wołanie o pomoc"
  2. Tajemnica jąkającej się papugi str. 33, rozdział "System połączeń duch z duchem"
  3. Tajemnica jąkającej się papugi, str. 67, rozdział "W pułapce"
  4. Tajemnica szepczącej mumii, str. 92, rozdział "Zbyt wiele znaków zapytania"

Nawigacja Edytuj

Ten artykuł ma pewne braki! Możesz nam pomóc, rozbudowując go.

Uwaga: Potrzebny Szablon

Więcej z Fandomu

Losowa wiki