FANDOM

Jak w komiksie
Dan DeMento
Informacje
Brak
"W "Komiksowym Imperium Szalonego Dana" królował facet o wyglądzie wspaniale pasującym do przezwiska[1]"
-Narrator
ZapytaniaPłeć: Mężczyzna
ZapytaniaPochodzenie: Santa Monica (?)[2]
ZapytaniaPrzyjaciele: Trzej Detektywi
Steve Tresh
ZapytaniaWrogowie: Leo Rottweiler
ZapytaniaPraca: właściciel Komiksowego Imperium Szalonego Dana
ZapytaniaPierwsze ukazanie: Jak w komiksie...

Dan DeMento (nazywany Szalonym Danem) to sprzedawca komiksów, który pojawił się w książce Jak w komiksie....

InformacjeEdytuj

WyglądEdytuj

Dan ma czarne, kręcone włosy zostawione w nieładzie, oraz duże i grube wąsy.

CharakterEdytuj

Dan DeMento jest przyjaznym człowiekiem, ale gdy kogoś nie lubi, potrafi być dla niego naprawdę wredny. Jest nieufny wobec innych, woli sam wszystko sprawdzić.

HistoriaEdytuj

Przed książkąEdytuj

Dan otworzył stoisko na KonMiKomie. Spotkał tam Leo Rottweilera, który sprzedał mu pierwsze wydanie "Qupy śmiechu" z podrobionym podpisem Steve'a Tresha. Później, doszło między nimi do konfliktu.

Jak w komiksie...Edytuj

Nim pierwszy raz Dan porozmawiał z Trzema Detektywami, najpierw spławił Leo, który chciał odkupić komiks. Mężczyzna dał chłopcom niską cenę za ich komiksy w porównaniu z oczekiwaniami Jupitera. Poparł to tym, że w "Poradniku dla zbieraczy" ceny są zawyżone. Chciał odkupić 10 lepszych komiksów chłopców, lecz nagle, gdy pirzeszedł ktoś w stroju Szkarłatnego Upiora, jego stoisko stanęło w dymie. Zniknął egzemplarz "Qupy śmiechu" oraz komiksy detektywów. Gdy Trzej Detektywi przedstawili się, Dan DeMento postanowił ich zatrudnić do tej sprawy.

Okradziony postanowił wrócić do swojego głównego sklepu w Sierra Nevada, żeby uzupełnić zapasy. Wziął także zwykły numer Qupy śmiechu. Nim wyjechał, spotkał Trzech Detektywów i krótko z nimi porozmawiał, po czym powrócił do sprzedaży na KonMiKomie. W nocy, postanowił zrobić przeszpiegi w pokoju detektywów, jednak Jupiter zauważył go. Czwórka walczyła ze sobą, jednak Dan zdołał uciec i nie został odkryty. Później, gdy Rainey Fields odnalazła komiksy detektywów, Dan zaczął podejrzewać, że dziewczyna ukryła jego towar. Postanowił ją zabrać i przepytać. Gdy napadł dziewczynę, zauważyli to Trzej Detektywi. Chłopcy złapali go i przyznał się do wszystkiego. Jednak, to nie on był wszystkiemu winien, jak myśleli detektywi.

Dan wrócił do swojego stoiska, a gdy przyszli do niego Trzej Detektywi, a potem Rainey Fields, Dan szczerze ich za wszystko przepraszał. Później, gdy Jupiter wrócił z ogiadu z Rainey i pojawił się Steve Tresh, Dan opowiedział nu o komiksie z podpisem autora. Gdy Detektywom zaczeło się wszy stko rozjaśniać, mężczyzna razem z detektywami, Rainey i Treshem pojechali do sklepu Kamikaze Komics. Do piwnicy włamali się on, Steve i Jupiter i dowiedzieli się, że Kamikaze drukuje komiksy, które sprzedają jako unikaty. Zostali zatrzymani przez Purvisa, jednak z pomocą Pete'a i Boba, pokonali ich i wyszli z uwięzienia. Wracając do hotelu, rozwiązali już całą zagadkę. Postanowili zastawić pułapkę na Griswolda i udało im się to. Dan brał udział w akcji.

Ostatniego dnia KonMiKomu, Dan miał rekordowe zyski, nie dość, że z powodu ostatnich wydarzeń, jego stoisko stało się znane, to także pomógł mu je rozkręcić Steve Tresh. Dan w podziękowaniu, dał detektywom za komiksy aż 600 dolarów.

OdniesieniaEdytuj

  1. str. 15, rozdział Ubijmy interes
  2. najprawdopodobniej, ponieważ właśnie tam znajduje się jego główny sklep

NawigacjaEdytuj

Jak w komiksie...
Autor i tłumaczenie: William McCayIwona LibuchaSiedmioróg
Złoczyńcy: Axel GriswoldPurvis
Postacie Poboczne: Tytus JonesMatylda JonesDan DeMentoSteve TreshFrank CarneLeo RottweilerRainey Fields
Postacie Epizodyczne: LoriHunterSax Sendler
Postacie Wspomniane: Kelly Madigan
Wydarzenia: KonMiKom
Miejsca: Skład Złomu JonesówHotel Grand PlazaKomiksowe Imperium Szalonego DanaKamikaze Komics

Więcej z Fandomu

Losowa wiki