FANDOM

Tajemnica papugi
Czarnobrody Pirat
Informacje
Brak
"Jestem Czarnobrody Pirat. Zakopałem mój skarb tam, gdzie go strzegą martwi ludzie. Yo-ho-ho i butelka rumu!"
-Czarnobrody Pirat
ZapytaniaPrzyjaciele: Trzej Detektywi
John Silver
ZapytaniaWrogowie: Victor Hugenay
ZapytaniaPierwsze ukazanie: Tajemnica jąkającej się papugi

Czarnobrody Pirat (w starszych wydaniach, Sinobrody Pirat) - szpak azjatycki, który należy do Trzech Detektywów.

InformacjeEdytuj

Szpaki azjatyckie mają wiele lepszą pamięć niż papugi. Czarnobrody został wytresowany przez Johna Silvera, by umiał kwestię wszystkich papug, był niejako ich dublerem. Poza tymi zdaniami, poznał także wiele pirackich przekleństw.

Geneza imieniaEdytuj

HistoriaEdytuj

Przed książkąEdytuj

Czarnobrody jak i reszta papug Johna Silvera został wytrenowany by mówić zagadkowe zdania, jednak on jako jedyny zna wszystkie z nich, jest dublerem innych papug. Po śmierci Johna Silvera miał zostać sprzedany Claudiusowi, jednak gdy ten długo nie przychodził, Ramos Sanchez musiał sprzedać papugi, by zapłacić za pogrzeb Johna. Czarnobrody został sprzedany kobiecie, która mieszkała blisko domu Sanchezów.

Tajemnica jąkającej się papugiEdytuj

Czarnobrody pojawia się w książce Tajemnica jąkającej się papugi. Kobieta, która go kupiła, zwróciła go akurat wtedy, gdy Trzej Detektywi byli koło domu Meksykanina, byłego właściciela papug. Niestety, gdy szpak ugryzł Crenshawa w ucho, ten odruchowo uderzył ptaka, który uciekł. Po jakimś czasie, wrócił jednak do Carlosa. Kiedy Konrad i Hans Schmid przyszli pomóc w remoncie domu meksykaninów, Carlos dał go w prezencie Jupiterowi, Ptak pojawił się w Składzie Złomu w rozdziale "Czarnobrody Pirat".

Tajemnicza szepczącej mumiiEdytuj

Czarnobrody pojawia się w następnej książce, jednak tylko przelotnie. Zostaje potwierdzone, że został pupilkiem detektywów a on sam pojawia się tylko raz, na początku książki.

Słowa CzarnobrodegoEdytuj

Poza tym, że szpak Czarnobrody znał hasła wszystkich innych papug, posiadał także własną część zagadki.

  • Polski - "Jestem Czarnobrody Pirat. Zakopałem mój skarb tam, gdzie go strzegą martwi ludzie. Yo-ho-ho i butelka rumu!"
  • Angielski - "I'm Blackbeard the Pirate, and I've buried my treasure where dead men guard it ever. Yo-ho-ho and a bottle of rum!"
  • Niemiecki - "Ich bin Blackbeard der Pirat! Meinen Schatz vergrub ich in finsterer Nacht, wo die Toten halten ewig Wacht. Johoo und 'ne Buddel Rum!"

NawigacjaEdytuj

Tajemnica jąkającej się papugi
Autor i tłumaczenie: Robert ArthurAnna IwańskaSiedmioróg
Złoczyńcy: Victor HugenayAdamsLester
Postacie Poboczne: ClaudiusWorthingtonMalkolm FentrissPani AndrewsIrma WaggonerOliwia ClaudiusCarlos SanchezRamos SanchezSkinner Norris
Postacie Wspomniane: John Silver
Papugi Johna Silvera: William SzekspirMała Bo-PeepSherlock HolmesRobin HoodSinobrody PiratBuźkaKapitan Kidd
Miejsca: Skład Złomu JonesówKwatera Główna Trzech DetektywówBaker Street 333B

Więcej z Fandomu

Losowa wiki