FANDOM

Brak cytatu!

Baker Street 333B (oryginalnie Baker Street 222B) - adres cmentarza, który pojawia się w książce Tajemnica jąkającej się papugi.

InformacjeEdytuj

CharakterystykaEdytuj

Cmentarz znajduje się w Dolinie Merita w Północnej Kalifornii, tuż przy skrzyżowaniu dróg Baker i Vallay.

HistoriaEdytuj

Przed książkąEdytuj

Gdy John Silver szukał miejsca w którym mógłby schować skarb, odnalazł cmentarz przy Baker Street 333B. Przypadło mu to do gustu i jako że do tego miejsca było mu łatwo wymyślić wskazówki, wykorzystał je do swoich planów. Zakopał tutaj swój skarb, drogocenny obraz, który miał odnaleźć Claudius.

Tajemnica jąkającej się papugi Edytuj

Gdy dwie grupy poszukiwaczy skarbu, Trzej Detektywi oraz Victor Hugenay z Adamsem i Lesterem odkryli wszystkie elementy zagadki, odkryli że skarb znajduje się na tym cmentarzu. Pierwszy odkryli go detektywi, który trafili tam przed przestępcą.

Nawiązania do zagadek papugEdytuj

  • William Szekspir - słowa z zagadki tej papugi nawiązują do adresu cmentarza. Jąkanie się papugi składa się w "czy czy czy b", co oznacza 333B. W oryginale, William mówił "To-to-to be...", i nawiązywał do adresu 222B.
  • Mała Bo-Peep - wyrażenie "Idź do Sherlocka Holmesa" nawiązuje nie tylko do następnej papugi, ale i do drugiej części adresu. Detektyw mieszkał na Baker Street, stąd nazwa ulicy, przy której był cmentarz.
  • Sherlock Holmes

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj

Tajemnica jąkającej się papugi
Autor i tłumaczenie: Robert ArthurAnna IwańskaSiedmioróg
Złoczyńcy: Victor HugenayAdamsLester
Postacie Poboczne: ClaudiusWorthingtonMalkolm FentrissPani AndrewsIrma WaggonerOliwia ClaudiusCarlos SanchezRamos SanchezSkinner Norris
Postacie Wspomniane: John Silver
Papugi Johna Silvera: William SzekspirMała Bo-PeepSherlock HolmesRobin HoodSinobrody PiratBuźkaKapitan Kidd
Miejsca: Skład Złomu JonesówKwatera Główna Trzech DetektywówBaker Street 333B

Więcej z Fandomu

Losowa wiki