FANDOM

Axel Griswold
Informacje
Brak
"Griswold jest właścicielem Kamikaze[1]"
ZapytaniaPłeć: Mężczyzna
ZapytaniaPraca: właściciel Kamikaze Komics
kierownik KonMiKomu
ZapytaniaPierwsze ukazanie: Jak w komiksie...

Axel Griswold jest kierownikiem KonMiKomu, a także głównym złoczyńcą książki Jak w komiksie....

InformacjeEdytuj

CharakterEdytuj

"Po bliższym poznaniu okazało się, że opinia "wściekłego faceta" wcale do niego nie pasuje."

Axel potrafi dobrze kamuflować się w otoczeniu. Mimo, że to on był winny kradzieży, był ostatni na liście podejrzanych. By uśpić czujność chłopców, udawał, że pomaga im w ich dochodzeniu[3]. Griswold stwarza pozory spokojnego, przyjaznego mężczyzny.

WyglądEdytuj

Axel Griswold jest wysoki i chudy. Ma rude włosy.

HistoriaEdytuj

Przed książkąEdytuj

Axel Griswold zoganizował Kongres Miłośników Komiksów. Miał pomysł, żeby sprzedać tam kopie Qupy śmiechu z podrobionym podpisem Steve'a Tresha. Najprawdopodobniej, nie wiedział że Steve Tresh ma zamiar się tam pojawić, ale gdy wszystko wyszło na jaw, postanowił uczynić z niego honorowego gościa. Jednak, sytuacja się zagmatwała, gdy Leo Rottweiler sprzedał komiks Szalonemu Danowi, a ten chciał go pokazać autorowi. Axel kazał mu odzyskać komiks za wszelką cenę.

Jak w komiksie...Edytuj

Pierwszy raz, detektywi spotykają Griswolda podczas pierwszego dnia KonMiKomu. Korzystając z tego, że chłopcy go nie znali, zachęcił ich do podejścia do własnego stoiska.

W czasie, gdy Trzej Detektywi podchodzili do stoiska Szalonego Dana, a Leo Rottweiler powiedział mu, że Dan DeMento nie chce sprzedać mu komiksu, kierownik przebrał się za Szkarłatnego Upiora, użył bomb dymnych i wykradł komiks, zabierając tym samym kilka komiksów detektywów. Schował wszystko, strój i komiksy pod projektorem w kinie i pojawił się pod stoiskiem okradzionego udając zaskoczenie.

Axel wysłał Purvisa do pokoju Steve'a, by zniszczył rysunki mężczyzny. Później, pojawił się, gdy Pete Crenshaw spadł z balkonu, właśnie za sprawą pracownika Kamikaze i wpadł do basenu. Uratował chłopców, których złapał kierownik hotelu, dał im klucze do pokoju. Zrobił to po to, żeby detektywi zyskali do niego zaufanie a kierownik go nie stracił. Jeszcze tego samego dnia, Steve Tresh wpadł do restauracji i zrobił awanture Griswoldowi, ponieważ ktoś zniszczył jego prace[4]. Później, Axel pojawił się w kilku rozdziałach, gdzie podsuwał detektywom własne tropy[5].

Gdy Trzej Detektywi rozpracowali zagadkę, zastawili pułapkę na Axela. Ktoś powiedział mu, że w kinie może wybuchnąć pożar, a on pobiegł tam, by zabrać kostium i komiks schowane pod projektorem. Gdy dowiedział się, że został odkryty, użył bomby dymnej, krzyczał że wybuchł pożar i starał się uciec, jednak został złapany. Axel Griswold poszedł do więzienia[6].

RelacjeEdytuj

Trzej DetektywiEdytuj

Początkowo, Axel miał Trzech Detektywów za zwykłych wielbicieli komiksów. Później jednak, gdy dowiedział się, że Dan zatrudnił ich do pracy nad sprawą zaginionych komiksów, uznał ich za problem, choć stosunkowo niegroźny. Jako, że nie był podejrzanym, Axel wypytywał się chłopców o przebieg sprawy, chciał wiedzieć do czego doszli i czy te informacje mogą mu zagrozić.

Steve TreshEdytuj

Osobiście, Axel nie ma nic złego do powiedzenia o Steve'ie Treshu. Jednak, gdy dowiedział się, że po KonMiKomie, gdzie znajduje się ten autor przemieszcza się jego komiks z podrobionym podpisem Steve'a, postanowił go spłoszyć.

OdniesieniaEdytuj

  1. rozdział Jupiter śpieszy na ratunek
  2. dokładniej narrator opisujący przemyślenia Jupitera
  3. w wielu sytuacjach pytał się, jak im idzie sprawa
  4. rozdział Dziwaczne typt
  5. rozdziały "Sztuczka i - sztuczki" oraz "Sprzeczne tropy"
  6. rozdział Wykurzyć szczura!

NawigacjaEdytuj

Jak w komiksie...
Autor i tłumaczenie: William McCayIwona LibuchaSiedmioróg
Złoczyńcy: Axel GriswoldPurvis
Postacie Poboczne: Tytus JonesMatylda JonesDan DeMentoSteve TreshFrank CarneLeo RottweilerRainey Fields
Postacie Epizodyczne: LoriHunterSax Sendler
Postacie Wspomniane: Kelly Madigan
Wydarzenia: KonMiKom
Miejsca: Skład Złomu JonesówHotel Grand PlazaKomiksowe Imperium Szalonego DanaKamikaze Komics

Więcej z Fandomu

Losowa wiki